+36 30 457 3677 vinko.gyorgy@designnet.hu
July 03, 2022 - ÁLTAL Admin

Hogyan írjunk minőségi céges blogot?

A céges blogok fontossága ma már vitathatatlan, hiszen közelebb hozza az olvasókat a vállalkozáshoz, megkönnyíti a kommunikációt, és szakmai közösséget is épít. Minderre azonban csak egy valóban jó üzleti blog képes, így érdemes átgondolni, hogy mitől is lehet az minőségi.


LEGYEN EGY KITŰZÖTT CÉL

Mivel egy vállalati blog a marketingstratégia részét képezi, tudni kell, hogy milyen céljai vannak vele a vállalkozásnak, mivel az eredményessége ennek tudatában mérhető. A végső cél többnyire a konverzió, az olvasóvá, majd potenciális ügyféllé, vevővé alakítás. A blog bejegyzései nem az íróról szólnak, nem is a vállalkozásról, hanem az érdeklődőről, az olvasóról. Az számít, hogy ő mit és miért szeretne olvasni. Ehhez fontos tisztában lenni azzal, hogy miért olvasnak üzleti blogot a vállalkozás célcsoportjába tartozók.

MIRŐL ÉRDEMES ÍRNI?

A téma tulajdonképpen bármi lehet, ami valamilyen módon kapcsolódik a vállalkozáshoz. Az „így készült” típusú műsorok nagy népszerűségnek örvendenek a tévében, és ugyanilyen érdekes lehet a téma egy-egy blogbejegyzésként is. A legtöbb ember szeret belátni a színfalak mögé, és ez nagyszerű lehetőséget ad erre. A szakmai tippek és trükkök nagyon hasznosak lehetnek az olvasók számára, akik nem mellesleg szeretik megosztani a hasonló jellegű írásokat a hasonló érdeklődésű ismerőseikkel. Az egyik legjobb forrást az ügyfélszolgálat jelenti, kimeríthetetlen tématárként áll rendelkezésre. Ez a tökéletes „2 in 1” megoldás, hiszen mindamellett, hogy a kollégák munkáját megkönnyítve megválaszolja a leggyakoribb kérdéseket, vicces és tanulságos történetekkel szórakoztatja az olvasókat.

MIÉRT FONTOS AZ INTERAKCIÓ?

A bejegyzésekhez kérdések, észrevételek érkezhetnek kommentárok formájában, így nem marad egyoldalú a kommunikáció. Ügyfélszolgálati jellegű írásoknál ez azért lehet nagyon fontos, mert lehetőséget ad specifikusabb kérdések megválaszolására is. Ezeket a kérdéseket és az azokra érkezett válaszokat természetesen mindenki láthatja, így azok is elégedettek lehetnek, akik egyébként nem jeleznék az ügyfélszolgálat felé a problémáikat, hanem elkönyvelnék, hogy az adott termék vagy szolgáltatás nem látja el megfelelően a funkcióját, és ezt az elégedetlenséget esetleg terjesztenék is.

Témától függetlenül is van jelentősége azonban az interakciónak, hiszen a kommentekre adott reakciókkal éreztetni lehet az olvasóval, hogy számít, fontos a véleménye és ő maga is. Ez nem csupán annak szól, akinek a kommentjére a válasz érkezik, hanem az összes többi olvasónak, akik nem mertek írni, vagy egyszerűen nem szokásuk.

Céges blog

A TOP 10 LEGALAPVETŐBB TANÁCS

A bejegyzések stílusa és formája blogonként eltérő lehet, de vannak általános érvényű szabályok, melyeket érdemes betartani minden esetben. Ezek főként a bejegyzések szerkezetére, hangvételére vonatkoznak, és sokat segíthetnek egy eredményes blog megalkotásában:

  • Elsősorban kell egy jó főcím, hiszen ha az nem figyelemfelkeltő, a bejegyzést meg sem nyitja az olvasó.
  • Ahhoz, hogy valaki írni tudjon, elég tanulni, de ahhoz, hogy ezt jól is csinálja, többnyire már komoly tapasztalat, gyakorlat szükséges.
  • Fontos szem előtt tartani, hogy a tartalom a webre kerül, és ehhez kell igazítani. Alcímekkel ajánlott tagolni a szöveget rövid bekezdésekre, hogy gyorsan átfutható, könnyen érthető és olvasható legyen. Ezek az alcímek nagyon fontosak, hiszen sok esetben ezen áll vagy bukik, hogy az olvasó elolvassa-e a teljes írást.
  • A bejegyzések ideális hossza 3000-5000 karakter (szóközök nélkül), ez azonban csak egy irányszám, amit vagy elér az író, vagy nem, esetleg túl is teljesíthet.
  • A tartalomhoz illő, jogtiszta képek segítenek a figyelmet felkelteni, fenntartani, érzelmeket kiváltani. Ez azért fontos, mert az ember érzelem és logika alapján dönt egy vásárlás esetén is.
  • És ha már érzelmekről van szó: a szöveg legyen személyes hangvételű, saját véleménnyel, állásfoglalással, hiszen a blog nem érzelemmentes híradó. Metaforákkal, hasonlatokkal érdekesebbé, élvezhetőbbé tehető az olvasmány.
  • A könnyed, lazább, közvetlenebb stílus mellett is fontos azonban, hogy szakmailag hiteles legyen, hiszen szakemberek is olvashatják. A szakzsargont azonban érdemes kerülni, az maradjon meg a honlap hivatalosabb részének.
  • A publikálás előre meghatározott gyakoriságához fontos ragaszkodni. A visszatérő látogatók többnyire számítanak rá. Ha nem jelenik meg például minden kedden a szokásos „keddi céges kisokos”, akkor azzal olvasókat lehet veszíteni.
  • A bejegyzéseket nem elég megírni, el is kell juttatni a közönséghez, terjeszteni kell. Ez történhet például a saját hírlevelek segítségével vagy a közösségi oldalakon keresztül való megosztásokkal, amik vírusszerűen terjedhetnek el. Utóbbi elősegítéséhez érdemes a különböző megosztógombokat (pl. Facebook, Google+, Twitter) az egyes bejegyzéseknél elhelyezni.
  • Az írásokat le is kell zárni például egy rövid összefoglalással, konklúzióval vagy cselekvésre való felhívással, esetleg a lezárás a következő írásról adhat információkat, vagy elirányíthat másik bejegyzéshez.

FONTOSAK A STATISZTIKÁK

Az statisztikákból lehet megtudni, hogy melyik cikk sikerült, melyik nem. Ezeket vizsgálva, összehasonlítva, elemezve határozható meg, hogy milyen hosszra, címekre, milyen jellegű témákra vevők az olvasók, melyiket olvassák a legszívesebben, melyiket osztják meg a legtöbben. Később ezek alapján érdemes megírni az új cikkeket. A nagy számok törvénye alapján: minél több az olvasó, annál nagyobb az esély arra, hogy valamelyikük megosztja a bejegyzést, vagy vásárol valamit az oldalról.




forrás