Még 2019-ben is nagy jelentősége van a linképítésnek, hiszen a keresőrobotok nagy mértékben veszik figyelembe egy adott weboldalra mutató külső hivatkozások számát. Ma már nem a mennyiség a fontos, hanem inkább a minőség. Nagyon oda kell figyelni, hogy egy vállalkozás kit bíz meg ezzel a feladattal, hiszen a Google nagyon hamar kiszűri az üzleti célú linképítést, ami komoly büntetést is vonhat maga után. A linképítőnek és a linket adó webhelynek be kell tartaniuk a keresőóriás által előírt szabályokat, éppen ezért csak nagy tapasztalattal rendelkező szakember képes megfelelően elvégezni egy linkmarketing kampányt.
Ha valaki készít egy weboldalt, akkor az nem kerül be rögtön a Google indexbe, és senki nem fogja megtalálni a találati listában. Ahhoz, hogy eljusson a keresőrobot az adott weboldalra, valakinek be kell linkelnie, méghozzá olyan weboldalnak, amit rendszeresen átvizsgálnak és indexelnek a keresőrobotok. Egy erős link értéket ad át a céloldalnak, erősíti a linkelt oldalt, és az összes többi aloldalt is előrébb mozdíthatja a rangsorban. A keresőoptimalizálás során kiépített link hatására látogatók érkezhetnek a linkelt weboldalra, ami a céloldalon forgalmat generál, így az tovább erősödhet. Törekedni kell arra, hogy ha lehet, azonos témájú weboldalak linkeljék egymást, hiszen ez növeli a hitelességet és a létrejött link ereje is jóval nagyobb lesz.
Egy minőségi link legfőbb jellemzője, hogy a linket adó domain és a teljes weboldal tekintélye elég magas. Ezen értékek meghatározására vannak már jól bevált mérőszámok, ilyenek például a Google PageRank és a Domain Authority. Viszont a tekintély önmagában nem elég, ezekhez hozzájön a weboldalon lévő tartalom relevanciája, amely szintén kiemelten fontos a rangsorolás során.
A mérőszámok növekedéséhez sok idő kell, éppen ezért nem lehet egy újonnan létrehozott weboldalról értékes linkeket építeni. Az értékelésben szerepet kap a domain kora, a látogatottság, az elhelyezett tartalmak minősége és mennyisége, valamint minden olyan OnSite SEO tényező, amit más weboldalaknál is figyelemmel kísér a Google.
A linkmarketing megkezdése előtt érdemes utána járni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amikre a felhasználók rákeresnek az interneten. Ennek elmulasztása nagyon hamar félreviheti az egész kampányt, aminek az lesz a vége, hogy elégedetlen lesz a megrendelő, és elveszítheti az online marketing ezen formájába vetett összes hitét.
Sokan maguk találnak ki keresőszavakat, és kitartanak a saját ötleteik mellett. Ezzel nincs is baj, csupán annyi, hogy rajtuk kívül senki nem fogja beütni azt a szót a keresőbe, és hiába szerepelnek a Google első helyein az adott kifejezésre, mégsem érkezik egyetlen látogató sem a weboldalukra. Ennek elkerülése érdekében érdemes szakemberhez fordulni, aki a kampány előtt felkutatja az aktuális trendeket, és együtt kiválasztva azokra a kulcsszavakra lesz optimalizálva a weboldal, amire valóban van érdeklődés és keresés.