+36 30 457 3677 vinko.gyorgy@designnet.hu
June 23, 2022 - ÁLTAL Admin

A linkek szerepe a Google találati rangsorban

Még 2019-ben is nagy jelentősége van a linképítésnek, hiszen a keresőrobotok nagy mértékben veszik figyelembe egy adott weboldalra mutató külső hivatkozások számát. Ma már nem a mennyiség a fontos, hanem inkább a minőség. Nagyon oda kell figyelni, hogy egy vállalkozás kit bíz meg ezzel a feladattal, hiszen a Google nagyon hamar kiszűri az üzleti célú linképítést, ami komoly büntetést is vonhat maga után. A linképítőnek és a linket adó webhelynek be kell tartaniuk a keresőóriás által előírt szabályokat, éppen ezért csak nagy tapasztalattal rendelkező szakember képes megfelelően elvégezni egy linkmarketing kampányt.


HOGYAN MŰKÖDIK EZ AZ EGÉSZ?

Ha valaki készít egy weboldalt, akkor az nem kerül be rögtön a Google indexbe, és senki nem fogja megtalálni a találati listában. Ahhoz, hogy eljusson a keresőrobot az adott weboldalra, valakinek be kell linkelnie, méghozzá olyan weboldalnak, amit rendszeresen átvizsgálnak és indexelnek a keresőrobotok. Egy erős link értéket ad át a céloldalnak, erősíti a linkelt oldalt, és az összes többi aloldalt is előrébb mozdíthatja a rangsorban. A keresőoptimalizálás során kiépített link hatására látogatók érkezhetnek a linkelt weboldalra, ami a céloldalon forgalmat generál, így az tovább erősödhet. Törekedni kell arra, hogy ha lehet, azonos témájú weboldalak linkeljék egymást, hiszen ez növeli a hitelességet és a létrejött link ereje is jóval nagyobb lesz.

Egy minőségi link legfőbb jellemzője, hogy a linket adó domain és a teljes weboldal tekintélye elég magas. Ezen értékek meghatározására vannak már jól bevált mérőszámok, ilyenek például a Google PageRank és a Domain Authority. Viszont a tekintély önmagában nem elég, ezekhez hozzájön a weboldalon lévő tartalom relevanciája, amely szintén kiemelten fontos a rangsorolás során.

A mérőszámok növekedéséhez sok idő kell, éppen ezért nem lehet egy újonnan létrehozott weboldalról értékes linkeket építeni. Az értékelésben szerepet kap a domain kora, a látogatottság, az elhelyezett tartalmak minősége és mennyisége, valamint minden olyan OnSite SEO tényező, amit más weboldalaknál is figyelemmel kísér a Google.

MILYEN TÍPUSÚ LINKEK LÉTEZNEK?

  • Minden oldalon megjelenő linkek
    Sajnos sokan nem figyelnek a webfejlesztés során arra, hogy ne alkalmazzanak úgynevezett sitewide linkeket. Ezek olyan linkek, amik minden egyes aloldalon megjelennek, és ezzel nagy mennyiségű külső linket generálnak egy adott céloldal felé. A Google nem szereti ezt a megoldást, tehát kerülni kell a láblécben vagy a widget oszlopban elhelyezett külső linkek használatát. A legjobb megoldás az, ha a külső link csak egy bizonyos aloldalon van elhelyezve a weblapon.
  • Releváns link
    A releváns linkek hasonló témájú weboldalak között jönnek létre. Ilyen esetekben a kulcsszófelhő nagyon hasonló a linket adó és a céloldalon is, így a kiépült hivatkozások sokkal értékesebbek a Google szemében. Ma már nagyon gyakori megoldás a vendég blogolás, ahol a konkurencia vagy esetleg a hasonló területen dolgozó weboldalak számára egy bejegyzést készítenek, amiben meglinkelik saját magukat.
  • Koros link
    Ha nincs lehetőség hasonló témájú weblapokról linket szerezni, akkor máshol kell kopogtatni. A koros linkek gyűjtése a klasszikus értelemben vett linkmarketing, ahol mindenféle témájú weboldalról gyűjtenek értékes linkeket. A linkeket adó domainek 10 évnél idősebbek, és magas PR értékkel rendelkeznek. Az ilyen linkek sokat segíthetnek abban, hogy egy weboldal elérje a Google találati listáján a legjobb helyezéseket, mivel ezek az oldalak megbízhatóak és hitelesek, sokszor bizonyítottak már az évek során. Egyetlen ilyen link felérhet akár több száz gyengébb link erejével is.
  • Aloldali linkek
    A linképítés során figyelni kell arra, hogy ne csak a fődomain kapja a linkeket, hanem az aloldalak is. Egyenletesen kell kiépíteni az oldalra mutató külső linkeket, így a teljes webhely értéke erősebb lesz.

A KULCSSZÓKUTATÁS FONTOSSÁGA

linkmarketing megkezdése előtt érdemes utána járni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amikre a felhasználók rákeresnek az interneten. Ennek elmulasztása nagyon hamar félreviheti az egész kampányt, aminek az lesz a vége, hogy elégedetlen lesz a megrendelő, és elveszítheti az online marketing ezen formájába vetett összes hitét.

Sokan maguk találnak ki keresőszavakat, és kitartanak a saját ötleteik mellett. Ezzel nincs is baj, csupán annyi, hogy rajtuk kívül senki nem fogja beütni azt a szót a keresőbe, és hiába szerepelnek a Google első helyein az adott kifejezésre, mégsem érkezik egyetlen látogató sem a weboldalukra. Ennek elkerülése érdekében érdemes szakemberhez fordulni, aki a kampány előtt felkutatja az aktuális trendeket, és együtt kiválasztva azokra a kulcsszavakra lesz optimalizálva a weboldal, amire valóban van érdeklődés és keresés.

forrás