+36 30 457 3677 vinko.gyorgy@designnet.hu
July 03, 2022 - ÁLTAL Admin

Facebook oldal kezelési tanácsok

A Facebook közösségi oldalt aktívan használók száma több millióra tehető hazánkban, ezért kifejezetten fontos egy közösségi profil és annak szakszerű karbantartása egy cégnél, vállalkozásnál. Egy céges profil használatával sok előnyre lehet szert tenni, minden csak attól függ, hogy miképp van kezelve a közösségi üzleti profil.


MI A SIKER KULCSA?

A siker receptje nem túl bonyolult. Az oldal indulásakor a közeli ismerősökre és az első ügyfelekre alapozva kell kialakítani a kezdeti rajongótábort. Ezt követően el kell indítani az első online hirdetéseket, nyereményjátékokat, amelyek segítségével kialakul a szimpátia a cég és a rajongók között. A folyamatos közösségi jelenlét mellett érdekes és fontos információkat kell posztolni a meglévő követőknek.

Egy nemrég végzett felmérés alapján több mint 5 millió magyar van jelen a Facebookon, ami eléggé nagy szám ahhoz, hogy figyelmen kívül lehessen hagyni ebben a marketing eszközben rejlő lehetőségeket. Nagyon fontos, hogy folyamatosan építeni kell az aktív közösséget. Nemcsak a már meglévő követőknek kell posztolni a tartalmakat, hanem állandóan törekedni kell új követők szerzésére is. Olyan tartalmakat kell publikálni, amelyek érdekesek, viccesek, újdonságok és mindemellett igényesek.

A közösségi média csak egy eszköz, nem maga a siker kulcsa. A céges Facebook oldal csak egy része az üzleti kommunikációnak, önmagában nem képes csodákra. Mindenképpen kell hozzá egy sikeres weboldal, blog vagy egy profi webáruház. Tehát összefoglalva az mondható, hogy kell egy weboldal és egy jól kezelt közösségi profil online hirdetésekkel, nyereményjátékokkal.

A FACEBOOK OLDAL ELŐNYEI

  • Vásárlók, ügyfelek közvetlen elérése
  • Közvetlen és gyors kommunikáció
  • Közösségépítés, ügyfélkapcsolatok ápolása
  • Vásárlói elégedettség növelése
  • Márkahűség növelése
  • Pontosan célzott tartalmak
  • Költséghatékonyabb, mint sok más hirdetési módszer 

A FACEBOOK KERESŐOPTIMALIZÁLÁSRA GYAKOROLT HATÁSA

Minden kereső egyesével feltérképezi az internetre kikerült weboldalak felépítését, szerkezetét, teljes tartalmát, és több száz szempont szerint elemzi ezeket az adatokat. Ezen szempontrendszer szerint a legjobb eredményt elérő, keresőoptimalizált weboldalak, webáruházak kerülnek a lista elejére. A pontosabb eredmények érdekében többek között figyelembe veszi a közösségi médiákból irányuló linkek, megosztások és lájkolók számát is. A keresők szerint, ha például a Facebookon népszerű egy weboldalon elhelyezett anyag (pl.: blogbejegyzés, termék, hír, stb.), sokan beszélnek róla és sok a pozitív visszajelzések száma, akkor az egy értékes tartalom, aminek a keresési találatokban is meg kell jelennie.

FACEBOOK MARKETING

A rendszeres karbantartással és szakszerű üzemeltetéssel rövid idő alatt nagy mértékben növelhető a rajongók száma, ezáltal több emberhez juttatható el egy cég vagy vállalkozás üzenete. A közösségi jelenlét segít szem előtt maradni, és segít a követők érdeklődését fenntartani. A Facebook marketing hihetetlenül erős eszköz az üzleti kommunikáció sikerességének eléréséhez. Hatékony eszköz lehet a weboldalra és a közösségi média profilra érkező látógatók viselkedésének tanulmányozása, ami rávilágíthat az erősségekre és gyengeségekre, amivel tovább eredményeket lehet elérni.